آرشیو رویدادهای موسسه

آرشیو رویدادها

گفتگو با مسعود میرزایی دمابی در خصوص آموزش در موسیقی ایرانی

                                                                                

                                                                                                                                                                مصاحبه کننده :امین میرزایی

 

آموزش موسیقی ایرانی در اواخر دوره قاجار و در دوره قبل از  ظهور

واستفاده از نت به سبک غربی به چه صورت بوده است؟ 
 

 آگاهانه یا اتفاقی؛ چون کودک بی زبان که در محیط گفتگوی خانواده دستور زبان را می آموزد، هنرجوی موسیقی هم در محیط موسیقی دستور نواختن ساز را می آموخته است. آهسته آهسته با تکرار مکرر. فرزند از پدر و مادر و خواهر وبرادر. البته اینگونه آموزش نیاز به ارتباط دارد. با هفته ای نیم ساعت ملاقات با استاد ممکن نیست. پیدایش نت کمک بزرگی ست اما بعد از چند سال باید موسیقی ایرانی را از راه شنیدن و دیدن آموخت. حالات نوازندگی را روی کاغذ نمی توان نوشت

 

 

به کار گیری نت چه تغییری در روند آموزش موسیقی و عمومیت پیدا کردن آن داشت؟ 

                                  

دقیقا به کارگیری نت سبب شد انتقال موسیقی از استاد به شاگرد آسان و در بیشتر «موارد غیر ممکن» ممکن شود. تا قبل از آن تنها افراد به اصطلاح دارای گوش موسیقی می‌توانستند نوازندگی را بیاموزند. با پیدایش نت، راه‌هایی برای فعال کردن و قدرت بخشیدن به گوش هنرجو پیدا شد که به دیدگاه  «استعداد لازمه ی یادگیری موسیقی ست» پایان داده شد. امروز اگر پشتکار و علاقه وجود داشته باشد، یادگیری موسیقی امری حتمی ست نه محال. در گذشته تنها استعدادهای ویژه ای چون عارف و شیدا و درویش خان موسیقیدان بودند اما امروز ،با تکیه به نت و تمرین های طاقت فرسا پدیده هایی چون کیوان ساکت هم به جمع بزرگان موسیقی

می پیوندند

 

 

با ظهور هر پدیده ی جدیدی در هنر مطمنا علاوه بر محاسن ،معایبی نیز وارد میشود به نظرشما مشکلات یادگیری به واسطه ی نت چه بود؟ 

به عقیده من عیبی وجود ندارد. نت راه  را هموار می کند. تنها زمانی دچار مشکل می شویم که اساس قضاوت قرار گیرد. قرار بود نت امکان یادگیری برای افرادی با استعداد متوسط را فراهم کند نه اینکه ابزاری شود برای نقد نوازندگان درجه ی اول و با استعدادی چون استاد جلیل شهناز. بسیار شنیده ام که مثلا آقا یا خانمی که می‌تواند با مترونوم و نت در استودیو بدون تمرین قبلی قطعه ای را ضبط کند  به طعنه درباره اینکه کسایی و شهناز توانایی چنین کارهایی را نداشته اند صحبت می کند.

 

 

آیا به نظر شما نت راه را برای هنرجویانی با استعداد متوسط هموارتر میکند و برای هنرجویان مستعدتر مفید فایده نبوده؟ آیا به کارگیری نت به آموزش بدون نیاز با تماس هر روزه به استاد کمک نکرده است؟ 



جواب این سوال در جواب قبلی بنده وجود دارد اما نه به این معنی که نت برای هنرجویان مستعد مفید فایده نیست. در مجموع نت مسیر آموزش را هموار می کند و معلم موسیقی نیز راحت تر منظور خود را به هنرجو منتقل می کند و البته با توجه به شرایط امروز بدین‌وسیله نیاز به ارتباط هر روزه با معلم را اندکی جبران می کند.  


 

اگر موافقید به سراغ تخصص اصلی شما، ساز سنتور برویم. روند آموزش در این ساز به چه صورت بوده است و چه فرد یا افرادی محفوظات دوره ی قبل را به هنرجویان دوره ی جدید آموزش دادند و به چه صورت؟ 

در صده ی اخیر معلم های برجسته ی موسیقی ایرانی معلم تار و سه تار بوده اند. تا زمان حبیب سماعی که ایشان هم به دلیل روحیه ی حساس و زندگی وارونه ای که داشتند، غیر از چند نفری که تحمل حضور در کلاس ایشان را می آوردند نمی توان کلاس ایشان را خیلی به حساب آورد. نقل است که سماعی مراجعین خود را نزد استاد ابوالحسن صبا می فرستاده اند. اما بعد از نگارش و تدریس کتابهای ارجمند دستور سنتور و ردیف دوره ی ابتدایی سنتور و ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور توسط استاد فرامرز پایور می توان گفت که آموزش سنتور سر و شکل آراسته ای به خود گرفت. استاد پایور علاوه بر ردیف صبا به همه ی روایات ردیف مسلط بوده اند و بعضی را به نت درآورده و به چاپ رسانده اند. ردیف محمود کریمی از آن جمله است. البته همزمان دکتر داریوش صفوت تنها راوی ردیف میرزاعبدالله در سنتور بوده اند که شاگرد برجسته ای چون پرویز مشکاتیان را در کارنامه ی خود دارند اما به عقیده ی بنده معلم اول در سنتور استاد فرامرز پایور هستند که آثاری را با توجه به مراحل آموزش برای این ساز تدوین کرده اند. بی اغراق باید گفت ایشان تنها کسی در موسیقی ایرانی هستند که آثاری را به جهت آموزش مرحله به مرحله تدوین کرده اند. کتاب‌های ایشان می تواند تا بیست سال منابع تمرین یک هنرجو را تامین کند که باعث مباهات است.  

 

از خصوصیات این متد چیست که پس از گذشت این همه سال همچنان مورد پذیرش واستفاده است؟ 
 

مهمترین ویژه گی در این مجموعه پیوست کتاب‌ها به یکدیگر است. از مقدماتی تا دوره ی عالی سبک مشخص است و با اینکه یکی از کتاب‌ها ردیف استاد ابوالحسن صبا می باشد به هیچ وجه احساس بیگانگی در ذهن هنرجو پدید نمی آید.

نکته ی دیگر بخصوص در کتاب ارجمند دستور سنتور مقدمه ای است که قبل از هر درس مهم ایجاد شده است. مثلاً درس شماره ۵ روی حرکت دست راست متمرکز است، درس شماره ی ۶ روی حرکت دست چپ متمرکز است. درس شماره ۷ روی حرکت هر دو دست و سرانجام در درس شماره ۸ همه ی قواعد آموزش داده شده در سه درس قبلی به چالش کشیده می شود تا ذهن هنرجو ورزیده شود. البته شنیده ام که استاد پایور به تدوین روش‌های تازه در آموزش اصرار داشته اند و البته استاد پشنگ کامکار دو کتاب و شادروان استاد پرویز مشکاتیان هم آثاری پدید آورده اند اما در این آثار بیشتر توجه به جلب هنرجویانی ست که قدرت تحمل آموزش کلاسیک موسیقی را ندارند و بیشتر به شکل تفننی برای تحصیل به آموزشگاه ها مراجعه میکنند.
 

 

 

آیا آموزش از طریق گوش و شنیدن به خصوص در ردیف نوازی در این متد جایی دارد؟ 

تمام این آثار مکتوب توسط خود استاد و شاگردانشان ضبط شده تا هنرجو از طریق گوش دادن به چگونگی  حالات اجرا پی ببرد. در حقیقت این آثار برای پرورش گوش هنرجویان موسیقی به این ترتیب تدوین شده اند
 

 

ولی به نظر سنت گوشی زدن ردیف در سازی مانند تار و سه تار بسیار جدی تر از این موضوع در ساز سنتور میباشد .

در صورتی چنین برداشتی صحیح است که متد تار و سه تار هم توسط شخصی در اندازه ی پایور از دوره ی مقدماتی تا پیشرفته با یک سبک و سیاق تدوین شده باشد. حتی افرادی چون استاد داریوش طلایی که ادامه ی کار خودشان را مدیون استادی چون علی اکبر خان شهنازی و روش تدریس سینه به سینه می دانند، شروع تحصیل موسیقی شان در هنرستان و تحت نظر استاد هوشنگ ظریف بوده است. وقتی ردیف میرزاعبدالله توسط ژان دورینگ به نت نوشته شد، استاد طلایی هم اقدام به نگارش نت ردیف کردند و حتی شیوه ای تازه را پایه گذاری کردند که از نظر بنده بسیار مقبول است و در آینده بیشتر مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت. در مجموع اگر موسیقی تحت نظر معلم آگاه و دارای شخصیت محکم فکری آموزش داده شود چه از طریق نت چه سینه به سینه نتیجه ی مطلوبی حاصل خواهد شد. بهترین نوازندگان تار هم روزگار ما شاگردان استاد ظریف هستند. مگر پرویز مشکاتیان، عليزاده، لطفی و متبسم نت نمی دانند یا نت ننوشته اند. شاگردان استاد لطفی هم حتی ردیف میرزاعبدالله را از کتاب ژان دورینگ به یاد می‌آورند و تدریس می کنند. مشکل اصلی از خود معلم موسیقی شروع می شود که با چه شناختی از فرهنگ تاریخی هر پدیده ی هنری تدریس می کند. معلم آگاه و معتقد به فرهنگ تاریخی مرز و بومش هیچگاه تحت تاثیر پدیده ها و یا سلایق روزمره چه نت باشد چه نظرات هنرجویان و خانواده هایشان ساختار و گرامر موسیقی ای که تدریس می کند را تغییر نمی دهد

 


 

سوال من این است جدا از قطعات با ریتم مقید بهتر نیست که ردیف را به صورت گوشی بزنیم تا نت؟ 

ببینید نت یا بدون نت، اجرای یک قطعه موسیقی چه با ریتم مقید چه آزاد، هر چه باشد بسته به درک و تمرین نوازنده برای ابراز آنچه درک کرده است دارد. معلم وظیفه دارد ادراک را در هنرجوی خود بیدار کند. با توسل به گفتگو. اشاره به آثار بزرگان از نویسندگان و خوشنویسان و فیلمسازان و نقاشان گرفته تا همه ی کسانی که برای میراث فرهنگی وطن خود چه در ایران چه در هر جای دیگری از تاریخ جهان تلاش کرده اند. بحث بر سر این نیست که موسیقی را چگونه آموزش دهیم. بحث بر سر اندیشیدن قبل از اجراست. هر چه اندیشه بلند تر اجرا جاودان تر خواهد شد. اثری چون «بیداد» نتیجه ی اندیشه است نه تنها تمرین و تکیه به حافظه ی ردیفی نوازندگانش.  

 


 

البته منظور من روند آموزشی میباشد و چگونگی آن و نه اندیشه سوال من اختصاصا این است که آیا نت جدا از مهارت معلم توانایی انتقال ردیف را دارد یا نه؟ 

نت توانایی انتقال ردیف را دارد اما حالات اجرا را نه به طور صددرصد. به عقیده من اتفاقا نت می تواند سبب پیدایش حالات مختلف اجرا شود. برای مثال شما وقتی کتابی را می خوانید تمام صداهای موجود در کتاب چه صدای شخصیت ها چه محیط را آنطور که خود تصور می کنید می‌شنوید اما وقتی فیلم می‌بینید آنطور که فیلمساز ارائه می دهد می‌شنوید. اصلاً نت سبب تنوع قرائت می‌شود. این خود امکانی ست که به واسطه ی نت در موسیقی ما به وجود آمده است. در موسیقی کلاسیک غرب نت سبب تنوع قرائت و پایداری مخاطب برای دوباره و دوباره شنیدن آثاری ست که بارها و بارها شنیده و دیده شده است.  تاکید می کنم روند آموزش بدون اندیشیدن حاصل قابل توجهی نخواهد داشت. چگونه شما مسئله ی آموزش را از اندیشه جدا می کنید. اندیشه ی معلم چگونگی آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد

 

    

به نظر شما آیا شنیدن به واسطه ی امکانات شنیداری  امروزه کمکی به یادگیری حالتهای موسیقی نمیکند ؟ 

اندکی می کند اما به اصطلاح طوطی وار است. اگر هنرجو بشنود و ادا درآورد چه حاصل؟ باید متأثر شود تا تاثیر گذار باشد.  در روند آموزش مهمترین چیزی که معلم باید در نظر بگیرید آموزش فرهنگ پدیده ایست ، که آن را می آموزد. چه موسیقی باشد چه هر چیز دیگری.  فرهنگ را هم نمی شود در یک یا دو یا سه سال فراگرفت و به دیگری آموخت. معلم باید خود آموخته باشد. مشکل امروز موسیقی ما عدم درک معلم هاست نه خانواده ها و فرزندانشان.  

 


 

در این که اندیشه ی معلم مهمترین رکن در انتقال مفاهیم به هنرجو میباشد شکی نیست سوال من در مورد چگونگی انتقال این مفاهیم میباشد

در کنار هر روشی برای انتقال این مفاهیم به هنرجو باید خاستگاه موسیقی ایرانی در نظر گرفته شود. ابتدا معلم باید خاستگاه و دستور زبان موسیقی که آموزش می دهد را بداند سپس با توجه به شرایط هنرجو آنرا انتقال دهد. نت می تواند کمک باشد. مانع نیست.  عقیده ی بنده این است که روش آموزش چیز مشخصی نیست. حتی می‌تواند حاصل تجربه ی شخص معلم باشد. اما فرهنگ و گرامر را باید در هر روشی اولویت قرار داد.  

 


 

از صحبتهای شما چنین استنباط میکنم که در مورد آموزش ردیف از میان سه روش آموزش به اصطلاح سینه به سینه و اموزش از روی نت و اموزش به صورت شنیداری ارجحیت خاصی برای شیوه ی خاصی قایل نیستید و بیشترین اهمیت را به معلم آگاه میدهید .

دقیقا. آموزش در هر پدیده ای همینطور هست.  


 


 

 

 

در این روزگار نوازنده ی موسیقی ایرانی باید توانایی های متفاوتی از قبیل شناخت نت آشنایی به ردیف، جواب آواز، شناخت بر فرهنگ هنر ایرانی و ...  را داشته باشد برای یاد دادن این عناصر شما چه شیوه ایی داشته و یا پیشنهاد میکنید؟ 

بیداری احساسات و عواطف مهمترین نکته است. بی قیدی و بی توجهی از تنبلی ست و به قول حافظ "اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست".  در هر پدیده ای اگر همه ی جوانب تاریخی و فرهنگی در نظر گرفته شود به چگونگی تدریس و تحصیل آن حتی

اگر در ابتدا مورد علاقه ی ما نباشد توجه می کنیم.  

زمانی که هنرجوی مبتدی و مستعدی جهت آموزش نزد شما می‌آید، روند آموزشی را به چه صورت و با چه کتابی شروع می کنید و ادامه میدهید؟ 

 

ابتدا کتاب دستور سنتور استاد فرامرز پایور ، دوم ردیف دوره ی ابتدایی استاد فرامرز پایور ، سپس ردیف استاد ابوالحسن صبا. بعد از حداقل چهارسال به آموزش از طریق گوش یا به اصطلاح سینه به سینه می پردازم. بعد از آن به نغمه پردازی در فرمهای پیش درآمد، چهارمضراب، تصنیف و رنگ و پرورش خلاقیت.  

 


 

در خصوص مواردی که ذکر کردید مانند بینش فرهنگی و هنری به چه طریق هنرجو را  آشنا میکنید؟ 
 

کافی ست هنرجو متوجه شود شما از قواعد مورد نظر خود عقب نشینی نمی کنید. آهسته آهسته در خصوص چیستی و ماهیت چیزی که از شما می آموزد کنجکاو خواهد شد. در این زمان که شاید یک سال به طول انجامد معلم با نواختن ساز در کلاس افق های روشنی را برای هنرجو تصویر می کند و به آرزومندی اش دامن می‌زند تا بماند و سختی ها را به تحمل بنشیند.

 


در مورد پرورش خلاقیت و نغمه پردازی در گونه های موسیقی به چه صورتی این موارد را پرورش میدهید؟

ابتدا با رباعیات مولانا شروع می کنم. یک رباعی با تکیه به شناختی که طی سالها ارتباط با هنرجو پیدا کردم را انتخاب می کنم و از هنرجو می خواهم تصنیفی بسازد. معمولا تصنیف های پرویز مشکاتیان را به عنوان الگو معرفی می کنم. مقدمه برای تصنیف. مصراع اول و جواب. مصراع اول و دوم و جواب. مصراع سوم و جواب. مصراع سوم و چهارم و جواب و بخشی برای پایان تصنیف. بعد از آن قطعه ی بی کلام. پیش درآمد، چهارمضراب و رنگ. اگر هنرجو آمادگی نداشته باشد قطعه ای که بسیار شنیده را ملاک قرار می دهم و می خواهم تغییراتی را در آن ایجاد کند. مثلاً فکر کند که می‌شد چه شکل دیگری برای این بخش از این قطعه بوجود آورد. البته قصد بنده تربیت آهنگساز نیست. خودم هم اگر نغمه ای ساخته ام از بزرگان برداشت کرده ام و چیز بکری تولید نکرده ام. قصد بنده این هست که ذهن هنرجو را به سمت خلق ملودی در زمان بداهه نوازی سوق دهم. با این روش نتیجه ی خوبی گرفته ام و فکر می کنم آنها هم اگر سماجت به خرج دهند موفق شوند. اگر نغمه پرداز نشوند خلاق تر خواهند شد.

 

و در بخش با ریتم آزادو یا به اصطلاح آوازی جهت پرورش خلاقیت به چه صورت عمل میکنید؟ 
 

بعد از پایان دوره ی ردیف استاد ابوالحسن صبا ، ردیف استاد صبا را ملاک بداهه پردازی قرار می دهم و آنچه را که در کلاس می‌نوازم ضبط کرده و به هنرجو می دهم. یک هفته فرصت می‌دهم تا او هم با تکیه به آنچه در کتاب استاد صبا نوشته شده و آنچه من بر اساسش نواخته ام چیزی بنوازد. برای شروع شاید تغییرات چندانی ایجاد نکند اما به مرور لحن و لهجه ی خودش را پیدا می کند. با این روش به نواختن از راه شنیدن هم آشنا می شود و چگونگی همنوازی و جواب آواز هم برایش روشن. فرقی نمی کند با ریتم آزاد یا مقید. باید نگاهش به ردیف هم مانند قطعات با ریتم مقید باشد. نغمه پردازی چه آزاد چه مقید فرقی نمی کند. تمام نواخته های آزاد استاد کسایی یا استاد شهناز با ریتم آزاد در حقیقت نغمه پردازی هستند. ردیف نوازی نیستند. ذوق و سلیقه اند

 

 

 

در روند آموزش چه خصوصیت استاد باعث میشود که برای مثال شاگردان استاد صبا طیف وسیعی از هنرمندان با گرایشهای مختلف را شامل بشوند ولی بعضی دیگر از استادان شاگردانی شبیه به خود تربیت میکنند؟ 

 

استاد صبا خودشان چنین بودند. اهل نقاشی. سازتراشی. معرق. منبت. با شعرا و نویسندگان همروزگار خود هم مراوده داشتند. از موسیقی کلاسیک غرب مطلع بودند. ایشان در پوشش هم بسیار با سلیقه و حساس بودند. از گل‌آرایی و خیاطی هم بی‌اطلاع نبودند. انسان ظریف و بدون تعصب و بسیار روشنفکر. اما آگاه. شما نواخته های سه تار ایشان را بشنوید. الگوی همه‌ی نوازندگان بعد از خودشان شده. ایشان با چنین ساز قاعده مند و محکمی، از هرگونه نوآوری در موسیقی استقبال می کردند. البته فراموش نشود استاد شهنازی هم شاگردانی تربیت کردند که هر کدام دارای لحن و لهجه و شیوه ی خود در نوازندگی شدند. من فکر می کنم دلیل این نتیجه ها این است که این بزرگواران به شخصیت هنرجویان خود احترام می گذاشتند

 



 

به نظر در جواب این سوال نیز میتوان چنین برداشت کرد که شما بیشترین اهمیت را به بینش فرهنگی هنری و اخلاقی هنرآموز میدهید؟ 

 

دقیقا. 

 

به نظر شما چرا بعضی از استادان توانایی تربیت هنرجو را نداشته یا نخواستند داشته باشند؟ 

خود تربیت نشده اند. موضوع به خانواده هم برمی‌گردد. معلمی شغلی برای کسب درآمد نیست.

 

 

میشود لطفا کمی بیشتر توضیح دهید 

ببینید موسیقی به دلیل امکانات نوین آموزشی که در اختیار همگان قرار داد سبب شد پدیده هایی با استعداد بالا از خانواده هایی دور از تربیت صحیح موسیقی و فرهنگی جذب این رشته شوند. اینها مورد تشویق قرار گرفتند و امر برشان مشتبه شد و خود را با تکیه بر اشارات عامه ی مردم استاد یافتند. پس به این نتیجه رسیدند که می‌توانند آموزش هم بدهند. تا قبل از این تصمیم مشکلی نیست. هر کس می تواند با تخیلات خود زندگی کند اما نمی تواند و نباید با تخیلات خود دیگران را تحت آموزش تخیلی خود قرار دهد.

 

 

 

نوازندگان دوره بعد از حفظ و اشاعه منظورم استادان بعد از انقلاب میباشد چقدر در مقوله ی آموزش فعال و احتمالا موفق بودند ؟ 

 

به قدری درگیر سیاست شدند که تقریباً هیچ. استاد لطفی هم زمانی آمدند که گویی می دانستند بیمارند. استاد مشکاتیان را هم که اگر برای دیدار خدا تلاش می کردی راحت تر به وصال می رسیدی تا ایشان. البته پس از مرگ این عزیزان شاگردان زیادی از مکتب ایشان ظهور کرد.   

 

 

به نظر شماامروزه مشکلات اصلی آموزش شامل چه مسایلی  میشود به نکاتی از قبیل عدم بینش هنر اموز اشاره کردید  امکان دارد بیشتر به این موضوع بپردازید. 

مشکل اصلی هنرآموزان هستند. در درجه ی دوم خانواده ها

  جهت آموزش سنتور خود ساز باید دارای چه ویژگیهایی باشد تا هنرجو مشکلات کمتری داشته باشد؟ 

 

همه ی سازها بخصوص سنتور از نظر کوک باید مورد توجه سازندگان ساز باشد. زیبایی بسیار مهم است. باید در هنرجو دلبستگی ایجاد کند. باید صدای مناسبی داشته باشد. در خصوص سنتور حجم صدا خیلی زیاد است و هم هنرجو و هم خانواده ها را آزار می دهد.  

 


 

روند آموزشی خود شما به چه صورتی بود؟ 

ابتدا نقاشی بود. بعد پدرم سنتوری خرید و به دلیل اینکه در خانه ی ما موسیقی اصیل ایرانی شنیده می شد من هم با چنین گرایشی می نواختم. تا هنرستان موسیقی اصفهان و آزمون و ورود و تحصیل در کلاس استاد رضایی نژاد. چیزی که در من تاثیر زیادی گذاشت شخصیت غیرقابل نفوذ استاد هویک باغومیان بود که از سال هفتاد تا به امروز همچنان با ایشان در ارتباطم.

 


 

شیوه ی آموزشی آقای رضایی نژاد به چه صورت بود؟ 

 

مکتب ایشان مکتب استاد پایور است و من به شیوه و قطعات مشکاتیان تمایل داشتم. قطعاتی هم می ساختم. ایشان متوجه شده بودند که بنده در حیطه ی محفوظات تعلق خاطری ندارم و گرایش اصلی من به آموزش از طریق شنیدن و تقلید شیوه ی نوازندگی بزرگان موسیقی است وتمایل کمتری به نت نوازی صرف دارم به همین دلیل مرا آزاد می گذاشتند تا به خلاقیت بپردازم. این زمانی بود که ما در هنرستان تحصیل موسیقی می کردیم و به تفنن ساز نمی زدیم .

اینجا یک مسئله ی مهم به ذهنم رسید که شاید به نظر برسد حرفهای خودم را رد می کند اما موضوع حساسی ست و خود بنده هنوز موفق نشده ام چنین کاری انجام دهم. در میان هنرجویان موارد نادری هستند که هنرآموز باید شناسایی کند و آنها را به حال خود بگذارد تا خودشان کشف کنند. فقط باید دورادور هدایت شوند تا غرب و شرق زده نشوند. استاد مسعود رضایی نژاد درباره ی بنده چنین کردند. اگر معلم دیگری داشتم موسیقی را رها می کردم
 

 

 

 

 

 

 



 

 

 


گروه رویداد : اسلاید شو

مورخ : 1398/02/25 ساعت : 1:26 PM

 


فاطمه فریدی‌زاده_ مدرس تار و سه‌تار
کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران
استاتید: محمد علی حدادیان ، بهناز صفاریان ، هوشنگ ظریف ، شریف لطفی ، فریبرز عزیزی ، بهروز همتی ، حسین علیزاده ، مجید درخشانی و محمدرضا لطفی
فعالیت حرفه‌ای:
مدرس دانشگاه هنر تهران (کرج) از سال ۱۳۸۴
مدرس در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان و هنرستان هنرهای زیبا از سال ۱۳۹۱
عضویت در گروه بانوان شیدا به سرپرستی و آهنگسازی محمدرضا لطفی
عضو گروه بهار به سرپرستی هنگامه اخوان
آهنگسازی و نوازندگی در آلبوم *هجران*
نوازندگی در آلبومهای: *ای عاشقان*(به آهنگسازی محمدرضا لطفی)
*هنوز عاشقم*(به آهنگسازی مصطفی مومنیان)
*شبگیر*، *گو خلق بدانند*(به آهنگسازی مسعود میرزایی، اجرای گروه ادیب)
و...

سامان صادقیان _ مدرس تار و سه‌تار
(نغمه پرداز و نوازنده تار و سه تار)
متولد1362_اصفهان
فراگیری مقدمات موسیقی نزد پدر خویش ، ساز سه تار نزد سعید مزدک و محسن رازی، ساز تار نزد استاد کیوان ساکت و سعید سیاره
-اجرای کنسرت های متعدد در ایران،کشورهای کره جنوبی ، روسیه،ارمنستان و آلمان
-شرکت در جشنواره ی بین المللی ICCN یونسکو در کشور کره جنوبی به همراه گروه موسیقی خزان (2012)
-اجرای کنسرت در بزرگداشت بین المللی حافظ و شب عبدالوهاب،شهیدی در تهران
-نوازندگی در -آلبوم موسیقی«دریغ»(اجرای گروه ادیب) -آلبوم «سیب»(موسیقی کودکان)،اجرای گروه ادیب
- آلبوم های «در کنار جویباران»،«شبگیر»،«گو خلق بدانند» اجرای گروه ادیب(در دست انتشار)
-انتشار آلبوم تصویری «سرو خرامان»به آهنگسازی وی به همراه گروه موسیقی خزان
-وی در حال حاضر مشغول ضبط دو آلبوم صوتی می‌باشد.


مجید حسابی _ مدرس تنبک

وی از دوازده سالگی (۱۳۵۲) فراگیری تنبک نوازی را ابتدا نزد محمد رضا بدیهی آغاز کرد و با جمشید محبی ادامه داد.

پس از این دو از تعلیمات معلمین بزرگوار دیگری همجون محمد اسماعیلی , زنده یاد ناصر فرهنگ فر و بهمن رجبی بهرمند شد.

او سالهاست که به صورت  حرفه ای نوازندگی تنبک را دنبال کرده و از سال ۱۳۵۶ تا کنون در کنسرت های متعددی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است.

وی هم اکنون به جز نوازندگی ,مدرس تنبک آموزشگاه های آزاد و موسسات فرهنگی هنری اصفهان و تهران می باشد.
از او تا کنون تالیف هایی در زمینه آموزش تنبک نوازی به شرح زیر به چاپ رسیده است.

_مقدمات تنبک نوازی 1(همراه باCD)
_مقدمات تنبک نوازی 2(همراه باCD)
_مقدمات تنبک نوازی3(همراه باCD)
_پنجاه قطعه برای تنبک(همراه باCD)

 

سعید هنرمند _ مدرس دروس آهنگسازی

دارای کارشناسی موسیقی و کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران  سابقه تدریس در هنرستان موسیقی پسران اصفهان ، هنرستان موسیقی دختران اصفهان ، دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان ، دانشگاه هنر تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه سپهر 
سوابق هنری :
-همکاری با گروه موسیقی نوای مهر به عنوان آهنگساز و نوازنده
-فروردین ماه 1387 به خوانندگی رضا شریعت
-مهرماه 1388 در تالار هنر اصفهان به خوانندگی شهرام شاه ولایتی -اسفند ماه 1392 در مجموعه فرشچیان اصفهان به خوانندگی وحید تاج -همکاری با گروه موسیقی چهارگان به عنوان آهنگساز به سرپرستی احسان ذبیحی فر

اجرای آثار ایشان در کنسرت های برگزار شده : -خانه هنرمندان تهران 1391
-تالار رودکی تهران 1392
-جشنواره فجر 1393 -همکاری با گروه اشتیاق به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده به خوانندگی علیرضا قربانی در اجرای کنسرت های ایشان در آلبوم قاف عشق -همکاری با گروه موسیقی ادیب اصفهان به عنوان نوازنده تار به سرپرستی مسعود میرزایی در آلبوم باغ من و بهار من به خوانندگی مسعود امیری -نوازندگی تار و بم تار در آلبوم شور گل به خوانندگی ملک محمد مسعودی -همکاری با گروه موسیقی پالیز تهران به عنوان آهنگساز و اجرای آثار ایشان در قالب کنسرت در تالار اندیشه حوزه هنری تهران به خوانندگی مجتبی عسگری - اسفند 1392 -اجرای کنسرت تالار رودکی تهران به خوانندگی علیرضا وکیلی منش - دی ماه 1393 -دریافت لوح تقدیر و جایزه ویژه در بخش آهنگ سازی- جشنواره فجر 1387 -سخنرانی با موضوع ردیف موسیقی ایران در مجموعه استاد فرشچیان اصفهان ـخرداد1391

.
فرشید جم _ تار و سه‌تار
زادهٔ ۱۳۴۶ تهران

استاد دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان (ساز تخصصی و دروس نظری)
مدرس راهنمایی و هنرستان هنرهای زیبای اصفهان

هنرآموخته نزد استادان:
- عطاء جنگوک (مقدمات سه‌تار) در مرکز حفظ و اشاعۀ موسیقی سنتی ایران؛
- مهرداد دلنوازی (مقدمات تار)؛
- کیوان ساکت: شیوۀ نوازندگی استاد وزیری، آثار کیوان ساکت؛
- داریوش طلایی: ردیف میرزاعبدالله؛
- محمدرضا لطفی: شیوۀ نوازندگی درویش‌خان و اصول بداهه نوازی؛- محسن نفر: ردیف میرزاحسینقلی و ردیف دورۀ عالی علی اکبرخان شهنازی؛سابقۀ تدریس ۲۸ سال


میثم اسدیان _ مدرس گیتار. ..
-شرکت در مسترکلاس‌های: پروفسر لیلی افشار ، انلیو دزیدریو، لرنزو میکلی. .
-شرکت در کلاس‌های آهنگسازی: گیلبرت بیبریان و حمیدرضا دیبازر.. .
-شرکت درفستیوال گیتار کلاسیک ترکیه ۲۰۱۵. .
-تکنوازی گیتار کلاسیک ۱۳۸۹. .
-تکنواز منتخب جشنواره تکنوازان ۱۳۸۹. .
-اجرای موسیقی تلفیقی با گروه روح افزا در لبنان ۲۰۱۲. .
-اجرای کنسرت گروه صلح ۱۳۹۰. .
-اجرای کنسرت تریو گیتار.فلوت.ویلن ۱۳۹۲. .
-اجرای کنسرت گیتار کلاسیک با همراهی سازهای کوبه‌ای ایرانی ۱۳۹۰. .
-اجرای کنسرت گیتار کلاسیک رمانتیک و مدرن ۱۳۹۱. .
-اجرای کنسرت دوِنوازی گیتار کلاسیک و ویلن ۱۳۹۱ . .
-اجرای کنسرت کوینتت کنسرتو ویوالدی و کارولی ۱۳۹۲. .
-اجرای دوبل کنسرتو ویوالدی با ارکستر مجلسی پارتاک ۱۳۹۳. .
-اجرای کنسرت گیتار کلاسیک با همراهی سازهای کوبه‌ای ایرانی (پاییز طلایی) ۱۳۹۲. .
-اجرا در انجمن فیلارمنیک اصفهان (بزرگداشت باخ و.....) ۱۳۹۰. .
-اعطای نشان هنری در زمینه خلق و اجرای موسیقی از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان. .
-برگزاری دو سمینار آموزش گیتار کلاسیک (سیر تحول آموزش) از رنسانس تا امروز. .
-برگزاری کارگاه تکنیک گیتار کلاسیک ۱۳۹۲. .
-همکاری در ضبط چندین اثر استدیویی و تعداد زیادی کنسرتهای آموزشی از سال ۱۳۸۰ تا امروز... . .
-کارت صلاحیت تدریس در رشته گیتار کلاسیک ۱۳۸۹. .
-تدریس در آموزشگاه‌های معتبر موسیقی از سال ۱۳۷۹ تا امروز. .
-تشکیل گروه همنوازی گیتار کلاسیک و برگزاری کنسرت برای هنرجویان پیشرفته. .
-آموزش شیوه تدریس گیتار کلاسیک به هنرجویان پیشرفته و تربیت مدرس گیتار در سطح استان اصفهان
.
امین میرزایی _ مدرس کمانچه (مدیر مسئول آموزشگاه سازک)
متولد ۱۳۵۹

تحصیلات:
کارشناسی ارشد نوازندگی از دانشگاه هنر تهران
دیپلم و لیسانس موسیقی

اساتید: 
علی اکبر شکارچی، اردشیرکامکار، محمدرضا لطفی، شریف لطفی و حمیدرضا خلعتبری

اساتید تنبک: 
مجید حسابی، آرش قادری و بهمن رجبی - تدریس در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان از سال ۱۳۸۶
- مدیر گروه دانشگاه فرهنگ و هنر از ۱۳۹۰-۱۳۹۵
- تدریس در هنرستان‌های دختران و پسران از سال ۱۳۸۳

اجرای کنسرتهای مختلف در داخل وخارج کشور؛
نوازندگی در آلبومهای: دریغ، باغ من و بهار من، بیاد جاهد


رضا شریعت_مدرس آواز
کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی
فراگیری آواز از سن ۱۲ سالگی نزد اساتیدی چون علی جهاندار ، علی اصغر شاهزیدی و محمدرضا شجریان
سابقه تدریس از سال ۱۳۸۴
آشنایی با نوازندگی سازهای نی و سه‌تار
اجرای کنسرت‌های متعدد و آثار صوتی و تصویری
تدریس موسیقی در دانشگاه فرهنگ و هنر و دانشگاه سپهر

مصطفی هاشم زاده _ مدرس تنبک

متولد سال1367 اصفهان
تنبک را نزد اساتیدی چون آقای فاتحی ، مسعود گلی ، جعفرقاضی عسگر در اصفهان و سپس به فراگیری شیوه ی استاد نوید افقه نزد وی در شیراز پرداخت.
فعالیت های هنری :
همکاری با گروه های طعنه، سایه، باران، فریاد، خنیاگران سلمک و...در اصفهان و گروه های رهاب و همساز به سرپرستی استاد مسعود شعاری در تهران پرداخته است.
وی موفق به،
کسب مقام نخست در جشنواره ی ضرب اصول در ایران درسال1394
حضور در جشنواره موسیقی فجر دربخش ویژ درسال ۱۳۹۴.
کسب مقام سوم در جشنواره ی موسیقی جوان درسال ۱۳۹۵.
کسب مقام دوم در جشنواره ی موسیقی جوان در سال ۱۳۹۶نیز بوده است.
.
مسعود میرزایی _ مدرس سنتور
متولد تهران: ۱۳۵۵
تحصیل در هنرستان موسیقی اصفهان: ۱۳۷۴- ۱۳۷۰
تحصیل نزد استاد فرهاد فخرالدینی: ۱۳۸۱- ۱۳۷۹
تشکیل گروه ادیب: ۱۳۸۲
اساتید:
مسعود رضایی نژاد: سنتور
هویک باغومیان: سلفژ
مجید حسابی: تنبک
روبن: پیانو، آواز جمعی
مهدی رستمانه، سیروس ساغری: گروه نوازی
امیر مسعود امیری، علی جهاندار: ساز و آواز
فرهاد فخرالدینی: هارمونی
برخی از آثار :
آلبوم راز، آلبوم بهار عمر، آلبوم باغ من و بهار من، آلبوم دریغ، آلبوم سیب....


پدرام غفاری _ مدرس پیانو
متولد ۱۳۷۳
لیسانس نوازندگی پیانو از دانشگاه هنر تهران
وی فعالیت موسیقی از ۱۰ سالگی شروع کرد ، و پس از ورود به مدرسه موسیقی ، زیر نظر آقای سینا دهکردی پیانو را به عنوان ساز تخصصی برگزید و از سال ۸۹ ، این ساز را نزد خانم ربکا آشوقیان در تهران ادامه داد و پس از ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی رشته‌ی نوازندگی پیانو ، از محضر اساتیدی چون رافائل میناسکانیان ، مهدی قاسمی ، تقی ضرابی ، احسان صبوحی ، حمید عسگری ، ایمان فخر و.... بهره برد.
فعالیت‌های هنری:
-اجراهای برنامه‌ای با عنوان آموزشی ، خیریه و... در دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان به صورت تکنوازی و آنسامبل.
-اجرا با ارکستر پارتاک در هنرسرای خورشید ۱۳۹۲.
-اجرای تکنوازی پیانو در‌ هنرسرای خورشید ۱۳۹۳.
-اجرای کنسرتو پیانو شماره ۵ باخ ، همرام با ارکستر پارتاک ۱۳۹۴.
-اجراهایی به صورت تکنوازی در دانشگاه هنر تهران.
-اجرا در اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر تهران در تالار رودکی ۱۳۹۴-اجرای دونوازی پیانو و ویولن به همراه بهزاد جعفریان در هنرسرای خورشید ۱۳۹۵

شیوا عبداللهی _ مدرس گیتار
فوق لیسانس نوازندگی گیتار از دانشگاه هنر تهران
متولد ۱۳۶۸
آغاز فراگیری گیتار از سن ۱۴ سالگی 
گذراندن دوره تخصصی گیتار کلاسیک زیر نظر افشین ترابی به مدت ۵ سال 
گذراندن دوره تاریخ گیتار کلاسیک زیر نظر افشین ترابی 
برگزاری اجراهای تک نوازی مختلف در اصفهان 
برگزاری رسیتال گیتار کلاسیک در آمفی تاتر دانشکاه هنر اصفهان (سال ۸۶ و ۸۷‌)
گذراندن دروس تخصصی موسیقی نظیر فرم شناسی و هارمونی 
گذراندن دوره ساز تخصصی زیر نظر دکتر مهرداد پاکباز
برگزاری اجراهای سولو و آنسامبل در دانشکده موسیقی هنر تهران
گذراندن دوره های روانشناسی و اصول تدریس و آموزش گیتار به کودک زیر نظر دکتر مهرداد پاکباز .

بهزاد جعفریان _ مدرس ویولن 

متولد ۱۳۷۳

لیسانس نوازندگی ویولن از دانشگاه هنر تهران


وی فعالیت موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با ورود به مدرسه موسیقی با تخصص نوازندگی ویولن آغاز نمود. و در این دوره از محضر اساتیدی چون بابک فرهمند ، احمدرضا قربانی و مرتضی شفیعی بهره برد.
او از سال ۸۹ فراگیری این ساز را نزد احسان اهورایی دنبال کرد ، سپس وارد دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی رشته‌ی نوازندگی ویولن شد و هم اکنون فراگیری این ساز را نزد پندار پارسی دنبال میکند. وی در این دوره از محضر اساتیدی چون ایمان فخر و پویا خوش‌آهنگ بهره برد.
فعالیت های هنری:
-همکاری با ارکستر پارتاک به عنوان کنسرت مایستر اجرا در‌ تالار وحدت به رهبری آلکساندر هالاپسیس.
-اجراهای مختلف به صورت تکنوازی و گروهی.
-اجرا های مختلف در دانشگاه هنر تهران.
-همکاری با ارکستر پارسه به‌عنوان کنسرت مایستر .
-اجرای کنسرت دونوازی ویولن و پیانو با پدرام غفاری در هنرسرای خورشید ۱۳۹۵.
_کسب مقام اول در یازدهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان در سال ۱۳۹۶.

محمد علیجانی _ مدرس تار و سه‌تار
متولد ۱۳۶۱
سابقه‌ی تدریس ۱۴ سال
کارشناس موسیقی ایرانی
فارغ التحصیل از هنرستان موسیقی اصفهان
مدرس هنرستان موسیقی
وابسته ۲ و عضو خانه موسیقی ایران
دارای ۸ مدرک وزارت فرهنگ و ارشاد
هنر آموخته از اساتید به ترتیب:
استاد سعید رضوانی: مقدمات تار و سه‌تار
استاد هوشنگ ظریف: ردیف میرزاعبدالله و موسی خان معروفی_استاد داریوش پیرنیاکان: ردیف میرزاحسینقلی و دوره عالی علی‌اکبرخان شهناری

 

سابقه‌ی تدریس ۹ سال

رضا زید آبادی _ مدرس گیتار و هارمونیکا

متولد 1363/1/1

دارای مدرک لیسانس
وی فعالیت موسیقی خودرا از سال ۱۳۷۷ به صورت خودآموز و فعالیت جدیش را با
ساز گیتار کلاسیک زیر نظر اساتید در شهرستان مشهد و سبزوار و سپس ساز
هارمونیکا آغاز کرد.
از سال ۱۳۸۳ در اصفهان تدریس در زمینه ی هارمونیکا و ساز گیتار را آغاز
نمود و سپس در همان شهر گیتار کلاسیک را زیر نظر استاد دکتر افشین ترابی
به صورت جدی تری دنبال کرد.
در سال۱۳۸۶ نرم افزار خودآموز تصویری هارمونیکا را در بازار ارائه کرد.
فعالیت های او
*بهره گیری از کلاس ها و مستر کلاس های اساتید برجسته ی دنیا طی چندسال
مداوم از نظیر:
لیلی افشار
Marcin dylla
Aniello desideri
Meto mella
Rovshan mamedkuliev
Goran krivokapic
Lorenzo micheli
و مستر کلاس هارمونیکا زیر نظر
Stive baker
گذراند.
از دیگر فعالیت های او:
*برپایی ارکستر هارمونیکا در اصفهان
 و اجرا در تک آلبوم های متعدد.
*اجرا در صدا و سیما*داور اولین جشنواره ساز دهنی ایران_سابقه ی تدریس در بیش از ۱۵ آموزشگاه موسیقی اصفهان و تهران

.
روح الله الله دادی _مدرس نی
متولد ۵۷
نی را از سال ۶۸ نزد مرحوم هوشنگ پور آزاد شروع کرد و نزد ایشان به فراگیری نت و همچنین ردیف مکتب اصفهان پرداخت. 
وی همچنین به اصول نوازندگی با نی نه سورارخ (که از ابداعات روانشاد پور آزاد بود) پرداخت
و از سال ۷۹ هم خدمت استاد کیانی نژاد رسید و نزد این استاد ردیف آوازی دوامی و همچنین تکنیک نفس گیری و صدا سازی و راصول نوازندگی را فراگرفت و تا سال ۸۶ خدمت ایشان تلمذ نمود. 
که در حال حاضر هم از راهنماییهای این بزرگ مرد کمال استفاده را می‌نماید. 
در طول سالهای هنری
_همکاری با گروههای موسیقی مانند:
طلوع ، پارسایان ، نغمه اصفهان
و خزان .
ودر حال حاضر همکاری با گروه ادیب میباشد. 
_ضبط و ارایه آلبومهای بهار عمر .باغ من وبهار من .دریغ وآلبوم سیب که موسیقی کودک میباشد.
و آلبوم گردان سپهر
همچنین آلبوم تصویری سرو خرامان با همکاری گروه خزان

ایشان در حال حاضر مشغول تدریس در آموزشگاههای موسیقی اصفهان و تدریس در دانشگاه فرهگ وهنر اصفهان و موسسه عالی سپهر اصفهان می باشد.

پگاه مظاهري _ مدرس پیانو
متولد ١٣٦٨
مدت نوازندگي ١٤ سال
تحصيل در دانشگاه فرهنگ و هنر ١ اصفهان در رشته موسيقي (ساز كلاسيك) 
اساتيد: خانم نفيسي ، آقاي صوابي ، آقاي غلامي
گذراندن دوره هاي وكال (آواز كلاسيك) نزد آقاي مسعود عظيمي‌فر و خانم نورا خلخي
-اجراي رسيتال‌هاي پيانو به صورت تكنواري و انسامبل.
-اجراي رسيتال هاي اواز كلاسيك
-تجربه اجراي دونوازي فلوت و پيانو در سالن فرشچيان اصفهان
-تجربه همراهي با اركستر دانشگاه فرهنگ و هنر
سابقه تدريس ٧ سال
-تدريس در اموزشگاههاي رودكي،شهاب،ماهور،كانون پرورش فكري كودك و نوجوان،سازك

دیبا اقتصادی _ مدرس موسیقی کودک 
متولد ۱۳۶۸ 
کارشناس روانشناسی
- مدرس موسیقی کودک و نوجوان
- مربی کارگاه های موسیقی مادر و کودک

فراگیری موسیقی را از سال ۱۳۸۵
_آشنایی با سازهای پیانو ، تار و تنبک. 
از فعالیت های ایشان میتوان به شرح زیر نام برد:
- گذراندن دوره‌ی مربیگری موسیقی کودک و نوجوان.
گذراندن دوره‌ی سلفژ.
-دوره های موسیقی درمانی.
- دوره های CBT کودکان و نوجوانان.
- تحلیل و روانکاوی شخصیت و تحلیل نقاشی کودکان.

از فعالیت های پژوهشی وی می توان به چاپ مقاله هایی در زمینه موسیقی کودک در مجله تخصصی کودک و نوجوان دردانه اشاره کرد.

مهدی وحید دستجردی _ مدرس سه‌تار
متولد ۱۳۶۳
کارشناس موسیقی ایرانی
نوازنده و سازنده سه‌تار
نوازندگی را از سال ۷۹ به صورت سینه به سینه شروع کرده و از سال ۸۲ با حضور در کلاس آقای غلام عباس شریفی نوازندگی را به صورت مدون شروع کرده و در این مسیر از استاد حمیدرضا حسن‌پور و استاد فرشید جم بهره برد. از سال ۸۵ تا ۸۹ افتخار حضور در کلاس استاد مسعود شعاری را پیدا کرد.
فعالیت آموزش را به صورت رسمی در آموزشگاه های موسیقی از سال ۹۳ شروع کرد.
برخی فعالیت‌های هنری:
-برگزاری برنامه‌های تکنوازی مختلف؛ سبک استاد صبا
-کنسرت پژوهشی (شیوه‌های سه‌تار نوازی) در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان.
-برگزاری بزرگداشت استاد صبا در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان
-شرکت در جشنواره موسیقی شهناز
-نوازندگی به صورت سُلو و گروه نوازی در موسیقی مستند آبی به رنگ کربلا

راضیه طباخان _ مدرس سنتور
رشته‌ی تحصیلی موسیقی ایرانی _ نوازندگی سنتور
آشنایی با ساز تنبک 
اساتید سنتور به ترتیب: سرکار خانم آقایی ، بهمن بابایی ، پژمان اختیاری ، مسعود میرزایی

اساتید تنبک به ترتیب: مرتضی قاسمی ، حسین قربانی ، مجید حسابی -فعالیت در گروه موسیقی فانوس و شرکت در جشنواره موسیقی فجر
-شرکت در جشنواره موسیقی آموزشگاه های موسیقی کشور و کسب مقام اول
شروع تدریس از سال ۸۶ تا کنون

ندا کاجی _ مدرس عود
کارشناسی موسیقی (ساز ایرانی)

وی موسیقی را با ساز تنبک از سن ۶ سالگی آغاز نمود و در سال ۱۳۸۷ با ورود به دانشگاه موسیقی ، ساز عود را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و از محضر اساتیدی چون امین حیدری ، نوا سلیمانی و استاد شهرام غلامی بهره گرفته است. 
در زمینه ردیف شناسی و شناخت علوم موسیقی و .... از محضر اساتیدی چون مسعود رضایی نژاد ، حمیدرضا حسن پور ، امین میرزایی ، سعید هنرمند و مهدی ترمه باف نیز بهره برده است.

فعالیت های هنری : 
_مدیر مسئول آموزشگاه آزاد موسیقی دل آوا.
_مدرس ساز عود و دروس تخصصی موسیقی(تئوری) در هنرستان هنرهای زیبا واحد دختران اصفهان.
_عضو کار گروه موسیقی مجمع عالی نخبگان ایران (استان اصفهان)
_موسس و سرپرست گروه موسیقی همنوازان کمند (بانوان) از سال ۱۳۹۰ تاکنون.
_ شرکت در جشنواره موسیقی اصفهان و کسب مقام برتر گروه نوازی در استان به همراه گروه موسیقی همنوازان کمند در سال ۱۳۹۷ و دریافت تندیس و لوح سپاس از این جشنواره.
_همکاری با گروه موسیقی به یاد لطفی به سرپرستی فاطمه فریدی زاده.
_همکاری با گروه موسیقی هامون به سرپرستی لاله زهیدی.
_همکاری با ارکستر سمفونیک دماوند تهران به رهبری مرتضی شفیعی و خوانندگی سالار عقیلی.
_همکاری با ارکستر موج نو تهران به رهبری پویا سرایی و آهنگسازی علی قمصری.
_همکاری با ارکستر فرهنگ و هنر تهران وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران به آهنگسازی و رهبری احمدرضا اسماعیلی.

 

.

امیر مهدی موحدیان _ مدرس پیانو

متولد 1358
فوق لیسانس پژوهش هنر
لیسانس کارگردانی تئاتر

آغاز یادگیری موسیقی با ساز تمبک در سال 1368 نزد استاد شاهین شیخ بهایی و سپس نزد استاد جواد رضوی و در سال 1370 نزد استاد مجید حسابی. در سال 1376 نزد استاد کریم طاهری و زیر نظر استاد بهمن رجبی.

آغاز فراگیری پیانو در سال 1370 نزد استاد جواد رضوی و سپس استاد مرضیه برزه گر و در سال 1376 نزد استاد سامان احتشامی(پیانو ایرانی). آغاز تدریس پیانو از سال 1376 تا کنون به صورت خصوصی 
و در آموزشگاههای زیر :
فرهنگسرای شهید مفتح ، خانه کودک و نوجوان ازسال ، آموزشگاه نی داود (زرین شهر) ، آموزشگاه باربد ، آموزشگاه ماهور (شهرضا) ، آموزشگاه نکیسا ( شهرضا) ، آموزشگاه مکتب خانه زریاب ، آموزشگاه بسته نگار 
فعالیت های هنری:
-آهنگسازی بیش از 48 تئاتر از سال 1377 تا کنون -دارنده لوح سپاس و تقدیر از جشنواره های : -هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر -دومین جشنواره بین المللی تئاتر ماه -اولین جشنواره داخلی تئاتر سوره -یازدهمین جشنواره تئاتر استانی -هفدهمین جشنواره دانشجویی تئاتر عروسکی -نخستین جشنواره نمایش خلاق کودک -سومین جشنواره بین المللی تئاتر اصفهان -نخستین همایش تئاتر عروسکی دفاع مقدس -جشنواره تئاتر آتشکار -تالیف کتاب سیاه و سفید ( در 2 جلد ) قطعاتی برای پیانو و دیگر سازها
تیونر رسمی شرکت  زایلر، سمیک هاینزمن، کاوایی، یاماها، فویریخ و واگنر در اصفهان از سال 1379 تاکنون.


آرزو امیرخانی _ مدرس موسیقی کودک (ارف)
متولد ۱۳۶۸
فارغ التحصیل از هنرستان موسیقی اصفهان
ساز تخصصی پیانو 
آشنایی با ساز گیتار به عنوان ساز دوم

فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان -فراگیری دوره‌های مربیگری موسیقی کودک نزد آقای خلیل ملکی در اصفهان
-دوره‌های مربیگری بازی و موسیقی برای کودکان زیر 
۴ سال نزد خانم طارمی در تهران

سابقه ی تدریس۹ سال

یاسمین مرتضایی _ مدرس گیتار
متولد ١٣٧٣
كارشناسي معماري
شروع فعاليت موسيقي از سن ١٣ سالگي زير نظر اساتيد:خسرو بيت سركيس - جعفري باستاني - سعيد هنرمند - ميثم اسديان
تدريس به عنوان اسيستنت زير نظر استاد ميثم اسديان به مدت ٢سال
شركت در مستر كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي پروفسور ليلي افشار
اجراهاي مختلف به صورت گروهي و تك نوازي_كسب مقام اول در جشواره استاني موسيقي نغمه دانشگاه صنعتي اصفهان

یمان نامجو _ مدرس دف
نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای (دف ، دایره ، دمام ، کاخن)
شروع فعالیت حرفه‌ای از سال ۱۳۹۲
- حضور در گروه‌های موسیقی در کنسرت‌های آموزشی حوزه‌ هنری استان اصفهان از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵
- حضور در گروه‌های موسیقی در کارگاه تجربی گروه نوازی به سرپرستی امیر محمد طاهری (۱۳۹۱ و ۱۳۹۲)
- همکاری با گروه موسیقی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (ارغوان و نوا) و اجراهای متعدد در دانشگاه‌های اصفهان
- همکاری با گروه موسیقی تئاتر "اسبــها" به سرپرستی امیر محمد طاهری به مدت یکماه در تالار هنر اصفهان

دانیال نیکبخت _ مدرس ویلن ایرانی
متولد سال۱۳۶۹
کارشناس موسیقی ایرانی فراگیری نوازندگی ساز ویلن نزد اساتید فضل الله فلاحیان ، مصطفی نجف ، مرتضی شفیعی ، پدرام پورقاضی و ابراهیم لطفی * * *
سوابق هنری
_عضویت در اولین ارکستر سمفونیک اصفهان به رهبری استاد مجیدانتظامی 
_عضویت در ارکستر ملی اصفهان به رهبری مرتضی شفیعی 
_عضو ارکسترمجلسی سایه به رهبری مهرداد یزدانی
همکاری با ارکسترمجلسی خورشید به رهبری فرید اسماعیلی
_عضو ارکستر فیلارمونیک پارسه به رهبری احسان عباسی
_عضو ارکستر سمفونیک نقش جهان به رهبری مهدی پناهی
_نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو در گروه موسیقی مهرآهنگ،گروه کلار،گروه موسیقی مولیان و گروه موسیقی همنوازان کمند * * *
مدرس ساز ویولن در آموزشگاه های سازک، نوا،شیدا،کیمیا،آراد و سروا


دانیال فاضلی _ مدرس دف
متولد اصفهان "مهندس مکانیک"
سرپرست گروه"دف نوازان کژال"
و نوازنده کوبه اي ارکست سمفونیک اصفهان.
وي از سال 1383 به فراگیري ساز دف پرداخت و با علاقه و پشتکار در این راه و استفاده از اساتیدي چون مهران روزعلیزاده و سبک هاي خانقاهی استادسید علاء یاسینی توانست در سال 1385 عضو "گروه کوبه اى رستاخیز" بزرگترین گروه کوبه اي کشور شود و ده‌ها کنسرت واجراء به همراه این گروه در سطح استان و کشور داشته باشد.

وي پس از اتمام دوره تئوري ریتم و کسب مهارت هاي لازم درسال 1389 به تدریس ساز دف پرداخت و در آموزشگاه هاي استان شروع به فعالیت کرد و همچنین مدتی کوتاه در دوران تحصیلدر شهر شیراز و یاسوج مشغول به تدریس شد.
دانیال فاضلی در بهار سال 1394 اقدام به تشکیل گروه "دف نوازان کژال"نمود.
باتشکیل کلاس هاي ریتم شناسی وآموزش مبانی نت نویسی، تدوین وتنظیم قطعات کوبه اي و ریتمیک و با بهره گیري از تمرینات گروهی منظم واصولی، ارائه روش هاي تک نوازي، قطعه نوازي به صورت گروهی، همخوانی همراه با نوازندگی، موفق به برگزاري اجرا با گروه"دف نوازان کژال"در سطح استان گردید.

وي هم اکنون مشغول به تدریس و آموزش ساز دف در اصفهان و تهران و برگزاري تمرینات گروهی و قطعه نوازي میباشد.

در حال حاضر دانیال فاضلی در حال تدوین کتاب حکایت های دف میباشد که بزودی منتشر خواهد شد.

 

فیروزه علویان مهر _ مدرس گیتارمتولد ۱۳۷۲

نوازنده گیتار کلاسیک و پاپ
کاردانی موسیقی ایرانی
کارشناسی موسیقی جهانی
۷ سال سابقه نوازندگی با اساتید: مجید عطریان ,میثم اسدیان ,سعید مکوندی ,مهرداد پاکباز

شرکت در مستر کلاس های انیلو دزیدریو ، گوران کروکاپیچ ، عایشه گلی ، مارسین دیلا ، لیلی افشار -اجرای تکنوازی  در اموزشگاه همساز
-و اجرای همنوازی با خواننده سوپرانو در اموزشگاه سازک
-اجرای تکنوازی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگ و هنر

۶ سال سابقه تدریس


محمد حجازی _ مدرس پیانو
فوق لیسانس نوازندگی ساز جهانی (پیانو) از دانشگاه هنر واحد تهران مرکزی
لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر واحد تهران مرکزی
فارغ التحصیل هنرستان هنرهای زیبای اصفهان
وی موسیقی را از سن ۱۰ سالگی آغاز کرد.
فراگیری ساز پیانو را نزد استاد چیستا غریب آغاز نموده و در فراگیری دروس تئوری موسیقی (هارمونی ، کنترپوان ، سلفژ ، رهبری ارکستر ، آهنگسازی و...) از اساتیدی چون احمد پژمان ، شریف لطفی ، وارطان ساهاکیان ، محمدرضا تفضلی ، امیر مهیار طفرشی پور ، چیستا غریب و... بهره برده است.

شرکت در مستر کلاس های تخصصی پیانو در داخل و خارج از کشور
اجرای کنسرت های متفاوت بصورت تکنوازی (رسیتال) و گروه نوازی
_ تهران: دانشگاه هنر
_تهران: کاخ نیاوران
_تهران: دانشگاه علوم تحقیقات
و...
اجرای موسیقی تئاتر بصورت ارکستر (گروه نوازی) و سُلو برای ساز پیانو

تدریس در دانشگاه موسیقی اصفهان
تدریس در هنرستان موسیقی اصفهان
مدرس ساز پیانو در مؤسسات و آموزشگاه های موسیقی تهران و اصفهان از سال ۱٣٨٨ تا کنون

پویا ملاحیان _ مدرس ارگ
سبک: راک
آهنگساز
تنظیم کننده
تنظیم قطعه‌ی بهشته گمشده کاندید برترین اثر راک فارسی
نوازندگی کیبورد و پیانو آلبوم راک فارسی مجاز گروه هزارتو
تنظیم کننده و نوازنده کیبورد گروه مادرد در ژانر راک فارسی
انجام تنظیم های متعدد در ژانر های پاپ و راک
اجراهای متعدد در اصفهان و تهران از جمله همکاری با شهرداری در مراسم بزرگداشت افشین یدالهی
انجمن چکامه سرایان، هنرسرای خورشید، فرشچیان. اجرا سالن پدرخوانده. همکاری با خانه‌ی ترانه‌ی اصفهان.
آهنگسازی و تنظیم موسیقی تئاتر نمایشنامه شکلک. خشکسالی و دروغ. گذر از آزمون. مردی در یک موقعیت. تاریکی همچون رویا. و ما هرگز جدا نمیشویم.


گروه رویداد : اسلاید شو

مورخ : 1396/07/17 ساعت : 1:26 PM

Previous 1 Next